Rebranding Grote Route paden

In de opleiding van de VDAB werd er regelmatig een externe opdracht gegeven aan de studenten. Dit was om ons een reeël beeld te geven van opdrachten en klanten, maar ook om ons meer oefening te geven in het Adobe pakket.
Zo kwam de organisatie van de Grote Routepaden naar ons toegestapt om hun nieuwe huisstijl door te trekken naar naamkaartjes, lidkaarten, etc. Ik kreeg de opdracht om de folder aan te passen. Bij de briefing deelde ze mee dat de GR bekend is voor hun wandelpaden, maar hun fietspaden moeten meer bekendheid krijgen.

Er was nieuw beeldmateriaal ter beschikking gesteld en de oude folder werd ter voorbeeld meegegeven. Na onderzoek van de bestaande folder, zag ik dat de vouwvorm al niet interessant was opgesteld en heb ik deze aangepast. Ik bestudeerde de inhoud en stemde deze af op de nieuwe vouwvorm.
Door de nieuwe vorm, krijgt de lezer bij iedere ′pagina ′ nieuwe informatie. Eens de folder volledig geopend is, ziet men op de achterkant de kaart van België en een duidelijke verdeling tussen rood -de wandelpaden- en groen -de fietspaden-.